Recenze: Vysoká dívka. Strhující válečné drama, které budete chtít vidět znovu

Dvě mladé ženy a peklo poválečného Leningradu. Ruské válečné drama Vysoká dívka si rozhodně nebere servítky a ukazuje, co se dělo ve městě, které bylo za války celých 900 dní obléháno. Krutost, vraždy, rabování ale i kanibalismus – realita, na kterou by se každý z nás měl podívat. Dvě mladé dívky mezi tím vším hledají způsob, jak znovu začít normálně žít v troskách velkého města.

Výborná audiovizuální stránka

Film zaujme nejen silným příběhem a tím, že jej natočil teprve osmadvacetiletý začínající režisér. Využití barev i práce s kamerou jsou na snímku také velmi ocenitelné. Dobře se na film dívá, i když to není rozhodně nic veselého a krásného. Jde o příběh reality, toho, co se skutečně odehrávalo a jak bylo těžké začít znovu žít nejen po prožitých hrůzách druhé světové války.

Dvě hlavní hrdinky se snaží najít způsob, jak začít znovu žít, i když pořád kolem sebe vidí jen strach, utrpení a hrůzné následky let minulých. I když je pravdou, že v některých scénách mohlo být přidáno a celkově příběh je poněkud mírný, když vezmeme v úvahu, k jakým skutečným hrůzám, v poválečném Rusku docházelo. I tak ale film nabízí velmi silný a neopakovatelný zážitek, a zejména pak samotný režisér Balagov do snímku dal hodně a vypadá to, že má nakročeno k velmi slibné kariéře.

HODNOCENÍ
SFDB: 7.6 / 10, redaktor: 8 / 10

Ranění zraňují

Tohle ruské poválečné drama dokazuje, že člověk sám raněný může ať už vědomě nebo nevědomě rozpoutat nový kolotoč zraňování a sám začít ubližovat druhým. Velmi emocionálně silný příběh odráží skutečnou bolest a poukazuje na šrámy na duši, které už nikdy nikdo nemůže uzdravit.

Precizně je film zvládnutý opravdu po všech stránkách.