Recenze: Cats. Klasika v poněkud bláznivém podání. Tenhle film není rozhodně pro každého

Režisér a scénárista Tom Hooper v tom umí vážně chodit a jeho Králova řeč nebo muzikál Bídníci diváky nadchly. Teď se ovšem zdá, že si slavný režisér ukousnul až příliš velké sousto a pustil se do filmového zpracování jednoho z nejslavnějších muzikálů Kočky. Ten složil neméně slavný Andrew Lloyd Webber společně s básníkem Thomasem Stearnsem Eliotem. Tom Hooper ale zvolil poněkud netradiční zpracování, a kdo viděl byť jen trailer, jistě si všimnl, že filmové Kočky jsou opravdu mírně řečeno zvláštní.

Mizerné hodnocení mluví za vše

Film nemá vůbec dobré hodnocení a po celém světě sklidil muzikál velmi rozporuplné reakce. Líbí se snad jen skalním fanouškům tohoto muzikálu ale někdo, kdo o Kočkách nemá ani páru, musí nad snímkem kroutit hlavou. Kočky vypadají příliš uměle a nezachraňují to ani herci a zpěváci, kteří si ve snímku zahráli. A že se tedy filmový muzikál slavnými jmény jen hemží. Taylor Swift, Rebel Wilson, Idris Elba, Jennifer Hudson, Ian McKellen, Jason Derulo nebo Francesca Hayward tihle všichni lákají do kin, jenže i to má své ale.

Děj celého muzikálu se odehrává vlastně jen v jeden jediný den, kdy se špinavé a pouliční kočky scházejí na jednom jediném místě. Mají právě v tuto noc šanci zazářit a dostat příležitost na nový život. Muzikál postupně skrze taneční a hudební čísla odhaluje nové a nové kočky a jejich příběhy. Každá z nich se samozřejmě chce dostat na vrchol, vybrána bude ale jen jedna. V příběhu nechybí ani klasický zloduch, který se snaží všechnu slávu urvat pro sebe a ostatní potopit.

I moderní technologie občas zklamou

I přes veškerou snahu zaujmout diváky neobvyklým zpracováním postav koček se to vůbec nepovedlo. Počítačové moderní technologie udělaly z herců v kočičích kostýmech spíše zrůdy a tak celkově vypadá film dost špatně. Na druhou stranu je potřeba vyzdvihnout moderně předělané písně a ty jsou také zároveň velmi hezky nazpívané. Takže soundtrack se na rozdíl od toho ostatního opravdu povedl. Písně jsou svižné, chytlavé a mají moderní styl.

Když tedy pomineme ne moc vydařené přerody z lidí v kočky a detaily, kterých si lze všimnout, jako to, že některé kočky mají boty a jiné zase ne, dá se čas v kině přežít.