Ve chvíli, kdy se v antarktickém ledovém poli odlomí jeden obrovský kus ledovce, je klimatologu Jacku Hallovi jasné, že přijde obrovská a drastická klimatická změna. První známky ukazují obrovské kroupy v Tokiu i ničivá tornáda v Los Angeles. Když se Hall rozhodne varovat Bílý dům před dramatickou situací, nastává velká evakuace.
Jeho syn však zůstává uvíznutý v New Yorku, a tak se napříč všem evakuovaným rozhodne pro jeho záchranu a návrat do města. Může však vyhrát souboj s tak velkým soupeřem, jakým příroda rozhodně je?
Na filmu se podílela skupina vědců i NASA
Aby filmaři zjistili, zda je katastrofický příběh alespoň trochu reálný, dali k nahlédnutí svůj snímek skupině vědců zaměřující se na klimatické změny planety. Ti však uvedli, že s reálnými možnostmi nemá film žádné souvislosti a označili ho za „příjemný nesmysl“. O komentář k filmu požádali filmaři také NASA, ta však odmítla komentář sdělit a zakázali vyjádření k filmu i všem zaměstnancům.
Den poté je velkým digitálním trikem
Aby se dal snímek s katastrofickým scénářem natočit, bylo potřeba mnohých digitálních triků. Režisér Roland Emmerich uvedl, že se na filmu podílelo takřka tisíc digitálních umělců. Tito umělci byli z celkem devíti institucí a pracovali na filmu téměř rok.
Film je nejvýnosnějším snímkem Kanady
Kanadský držitel nejvýnosnějšího filmu se stal právě snímek Den poté. Přesto se při jeho natáčení na mnohých scénách šetřilo. Příkladem je také lokace přední části knihovny v New Yorku, kde místo typických lvů jsou lampy. Skupina filmařů se totiž rozhodla, že nechce platit za natáčení těchto ikonických prvků budovy a zaplatí jen standardní poplatek za natáčení veřejného místa. Možná i kvůli tomuto šetření trvalo natáčení déle než rok!
Film Den poté je katastrofickým snímkem, v němž nechybí pořádné nasazení akčních scén i dobrých hereckých výkonů.
Zdroje: csfd.cz, imdb.com