Vpád aneb vloupání do luxusní vily jako začátek noční můry jedné mladé ženy

Po thrilleru Mercy a klaustrofobickém hororu Pohřben zaživa přichází scénárista Chris Sparling s dramatem Vpád. Dům je v něm opět nejen jako kulisa, ale také jako psychologická metafora mysli střežící nevyslovitelná tajemství. To vše na pozadí zpočátku zdánlivě příkladného milostného vztahu jednoho manželského páru.

Zpočátku film připomíná téměř pohádku

Psycholožka Meera a její manžel Henry opustili Boston a přestěhovali se do malého městečka Corrales v Novém Mexiku. Navenek žijí v manželství založeném na vzájemné důvěře a starostlivosti. Henry, architekt a designér, pečlivě postavil dům, v němž žijí, jako začátek nové společné budoucnosti poté, co se jeho žena uzdravila z rakoviny. Vše se nečekaně zkomplikuje po nečekaném vloupání do jejich vily. Manželé se jednoho dne vrátí domů a zjistí, že se někdo vloupal do jejich obývacího pokoje, pracovny a vyraboval je. Po několika dnech se zloději do vily vrátí, manželé jsou ale doma. Incident končí tím, že Henry dva ze tří lupičů zabije. Zatímco Meera nedokáže oloupat brambory, aniž by se jí netřásly ruce, Henry trvá na uspořádání kolaudačního večírku jejich pohádkového domu navzdory násilnému zážitku.

Přepadení nebylo to nejhorší…

Odtud se Meera dostává do tunelu zmatku, když se snaží objasnit, co se vlastně stalo. Zdá se jí zvláštní, že její manžel nijak citově nereaguje na skutečnost, že zabil dva lidi, a navíc detektiv Stephen Morse při zaznamenávání jejich výpovědi, vypustil z úst informaci o tom, že několik měsíců pohřešovaná dívka Christine Cobbová byla příbuznou jednoho z útočníků. To vše v Meeře vyvolá zvědavost a postupně se pustí do pátrání na vlastní pěst. To, co postupně odhaluje, předčí i její největší fantazii. Zdá se totiž, že její manžel je v mnohém jako Jekyll a Hyde. Proč? Co je Henry ve skutečnosti zač? Thriller s prvky dramatu je ke zhlédnutí na Netflixu.

Zdroj: netflix.com, cinematographe.it

Autor: Martina Šťastná
zavřít reklamu