Recenze: Zloba: Královna všeho zlého. Z dokonalých triků vám půjde hlava kolem, jinak jde o klasickou pohádku v trošku drsnějším pojetí

Angelina Jolie se v posledních letech před kamerami moc neukazovala. Nebo lépe řečeno, neukázala se před ní už celé čtyři roky vůbec. Vrátila se až v pokračování disneyovské pohádky. V prvním díle zazářila a šlo o jednu z jejích vůbec nejvýraznějších rolí. A nutno dodat, že jí to šlo i tentokrát skvěle.

Nejlepší čas na návrat

Lepší návrat před kamery si Angelina Jolie ani nemohla přát. První snímek Zloba: Královna černé magie z roku 2014 utržil v kinech přes třičtvrtě miliardy dolarů a film se tak stal rázem jejím největším hitem kariéry. Není se tak čemu divit, že když už se rozhodla vrátit se před kamery, zvolila si k tomu právě druhý díl této moderní tak trošku děsivé pohádky. I když z kinematografického hlediska nejde o nijak zvlášť zajímavý ani dobrý film, divákům se to líbí a to je přece to nejdůležitější. Triky a efekty se film jen hemží a to mají lidi zkrátka rádi. Jinak už by se snad ani klasická pohádka předělat ani nedala.

Je to stále pohádka?

Je pravdou, že pro děti to pohádka úplně vhodná není. I když se můžeme těšit na nádherný pohádkový svět plný kouzelných bytostí všech velikostí, v druhé polovině filmu se s pohádkového příběhu stává temné a děsivé bojiště. Ve chvíli, kdy Růženka oznámí své kmotře Zlobě, že se zamilovala a bude si brát prince ze sousedního království Filipa, začnou se teprve dít věci. Zloba ukáže své naivní svěřenkyni svou pravou tvář a ta se nebude stačit divit.

Klobouk dolů před efekty

Kamera v tomto případě zafungovala naprosto skvěle. Využití triků a efektů je na jedničku a zvláště pak sledujete-li film v kině, jde o skutečný vizuální zážitek. Film bych podruhé asi už vidět nemusela, za ten prvotní zážitek to ovšem stojí. První film režíroval Robert Stromberg, kterého vystřídal na režisérské židli Joachim Ronning. Ten s triky umí naprosto dokonale pracovat a tak dal filmu hodně šťávy právě po této stránce. Děj sám o sobě je tak trošku pořád předvídatelný, ale pokud to pojmeme jako pohádku, není se čemu divit. Která pohádka nemá tak trochu předvídatelný děj a následný happyend?

U nás film běží od 17. 10. to ještě stihnete a můžete se přesvědčit sami.