Recenze Vlastníci: Jak to může dopadnout na jedné zdánlivě obyčejné domovní schůzi?

Chcete se ujistit, že český filmový průmysl ještě pořád umí dělat kvalitní věci? Pak si určitě nenechejte ujít nové komediální drama Vlastníci. Nejenže se setkáte se skvělými předními českými herci a užijete si i velký návrat Dagmar Havlové ale opravdu se i od srdce zasmějete. Konečně film, který stojí za to vidět.

Jedna místnost a skupinka nájemníků

Vlastníci jsou originálním filmem a to bezesporu. Setkáváme se zde se skupinkou vlastníků z jednoho domu, kteří se setkávají na pravidelných domovních schůzích, kde řeší nejrůznější okolnosti, týkající se domu. I když to může znít nudně, určitě tomu tak není, ba naopak. Jde o konverzační komedii, která se převážně odehrává právě v oné jedné jediné místnosti. Jak postupně divák zjišťuje, vlastníci nejsou nudní lidé, ale mají své osudy, někdy bizardní, někdy smutné, jindy veselejší. Film je nadupaný českými hereckými hvězdami a celkově je film velkým překvapením letošního roku, co se naší domácí kinematografie týče.

Když nikdo nechce ustoupit

Na schůzi se potkávají různorodí lidé, někdo je dlouhodobým vlastníkem bytu, někdo jej vlastní teprve krátce. Každý z nich má ovšem své vlastní představy a plány a ostatním nehodlá ani o trošku ustoupit. Lidé jsou prostě sobečtí a klasické učebnicové lidské povahy se zde odhalují naprosto skvělým a vtipným způsobem. Vlastníci řeší nejrůznější vážná i méně vážná témata a vlastně si z nich i tak trošku dělají legraci.

Režisérovy vlastní zkušenosti

Film je tak skvělý a opravdový i proto, že jeho režisér Jiří Havelka při sepisování jeho příběhu vycházel z vlastních zkušeností a podobných domovních schůzí, které zažil. Divák tak má ten unikátní pocit, že se setkává se skutečnými lidmi, které zná ze svého okolí. Na kvalitě filmu jistě přidává i fakt, že si zde zahráli jen ti nejlepší herci. Nemusí vám tak ani vadit, že se film opravdu odehrává jen v jedné jediné místnosti a trvá jen 97 minut. Těšit se můžete na Terezu Ramba, Vojtu Kotka, Dagmar Havlovou, Jiřího Lábuse, Pavlu Tomicovou, Kláru Melíškovou, Stanislava Majera, Kryštofa Hádka nebo Davida Novotného.

Vlastníci jsou po dlouhé době filmem, který skutečně oceníte. Děkujeme.