Recenze: To kapitola 2… Nečekejte příliš a nebudete zklamaní

Konečně jsme se dočkali a do kin dorazil opět obávaný a děsivě vzhlížející klaun Pennywise. Předloňská jednička zcela nadchla, a proto byli fanoušci jako na trní, kdy se konečně dočkají pokračování. Film určitě úplně nezklamal, jen od něj nesmíte očekávat stejnou senzaci, jako tomu bylo v případě prvního dílu.

Dospělí nejsou jako děti

Kouzlem prvního filmu byli jednoznačně dětští hrdinové, kteří se postavili strašnému a zlému klaunovi. Jenže nyní už ty děti vyrostly a do svého rodného města se vracejí po dvaceti sedmi letech, aby se klaunovi opět postavili, protože zlo se zase začíná šířit, nikdy nespí a opět si vyhlídne městečko Derry. Členové Klubu smolařů tak musí splnit svou přísahu, sejít se a zlu se postavit. Film začíná velmi dobře a prvních několik minut se navodí bezvadně atmosféra z prvního dílu. Ovšem napjatá a temná atmosféra se ve filmu moc neohřeje a opadne.

Zbytečně moc předvídatelných lekacích scén

Po pár minutách skvělého začátku zaběhne film do nepopulárních klasických hororových kolejí a divák si tak užije poněkud laciné a předvídatelné lekací scény. Největším zklamáním bylo, že klan Pennywise, který byl ztvárněn naprosto dokonale ve filmu příliš moc prostoru nedostal a místo něj se v mnoha scénách objevují jiní tvorové. Jakési rádoby obludná triková monstra. Děsivý klaun vám tak v průběhu filmu zcela jistě začne chybět. A nutno podotknout, že na horor je film až příliš dlouhý. Má skoro tři hodiny, což je děsivější než ohraná monstra vystupující ve filmu.

Šikovně zakomponovaný humor

Chuť vám spraví dávka humoru. Humor je poměrně velmi vydařeně do filmu zakomponován. Načasování vtipů i jejich provedení se povedlo, což považuji za výrazné plus. Z kina jistě úplně zklamaní odcházet nebudete, jen nesmíte očekávat od filmu příliš. Obecně se pokračování jen velmi málo vydaří stejně tak jako první díl. A malým dětským hrdinům jejich dospělá verze prostě konkurovat nemůže. Autor a režisér Stephen King se v tomto ohledu docela předvedl.

Obecně má film dobré kritiky. Nejlépe na tom je představitel klauna Pennywise. Herec Bill Skarsgard je naprosto úžasný takže klobouk dolů.