Recenze: Tenkrát v Hollywoodu, Tarantino samozřejmě nezklamal

V pořadí devátý film slavného režiséra Quentina Tarantina se odehrává v roce 1969 a děj se točí kolem westernového herce Ricka Daltona, kterého si zahrál Leonardo DiCaprio, jeho kaskadéra Cliffa Bootha, kterého hraje Brad Pitt a slavné herečky se smutným osudem Sharon Tate, tu si zahrála mladá hvězda Margot Robbie. Film je jedním z nejočekávanějších novinek tohoto roku, vyplatí se tedy na něj vyrazit do kina?

Režisérova pocta šedesátým a sedmdesátým letům

Quentin Tarantino již mnohokrát dopředu avizoval, že film Tenkrát v Hollywoodu bude pro něj hodně osobní, a že ho pojal jako jakousi poctu šedesátým a sedmdesátým letům. Ve filmu tedy sice moc času nezbývá na typickou zábavu, na kterou jsem u Tarantina zvyklí, za to se jako vždy můžete těšit na skvělou plejádu hvězdných herců, kteří ze sebe na place vydali maximum.

Snímek je dokonale zahraný i natočený a z kina tak zklamaní určitě nepůjdete. I když jsem možná jako velký fanoušek Tarantina čekala trošku víc, určitě nelituju času stráveného v kinosále. Film je totiž maličko jiný, než ty ostatní. Od Tarantina jsme se tak konečně dočkali osobního a citlivého filmu, který dokonale mixuje realitu s fikcí.

Příběh s tragickým koncem

Quentina Tarantina máme všichni spojeného především s brutálním násilím, litry vycákané krve a nevhodnými vulgarismy. Ani tentokrát sice o nic z toho nepřijdeme, ale tak trošku jinak. Všechno z toho, co se ve filmu objeví, má své opodstatnění a do snímku se to vyloženě hodí.

Ústřední myšlenkou filmu není jen osud stárnoucí hollywoodské hvězdy, ale i tragédie, kterou pro celý svět a nejen ten umělecký znamenala brutální vražda těhotné herečky Sharon Tate a jejích přátel rukou šílených fanatiků ze sekty Charlese Mansona.

Režisér dále pracuje s tím, co pro všechny lidi a především pro hereččina manžela, režiséra Romana Polanského tato hrůzná událost znamenala. Sharon byla v osmém měsíci těhotenství a vrahy dokonce prosila, aby ji nechali porodit a pak ji teprve zabili. Zemřela ale ona i její nenarozené dítě a celá společnost byla tehdy zděšená. Režisér ve filmu počítá s tím, že okolnosti této události divák zná.

Do kina určitě vyrazte

I když se může zdát, že nejde o klasickou „Tarantinovku“, děj je svým zpracováním hodně srovnávám s filmem Pulp Fiction. Ani tentokrát nechybí výrazné skoky v čase nebo využití vypravěčova hlasu k dokreslení scén. Skvěle to tak dotváří detaily filmu a zápletky jsou dokonale podtrhnuty. Každý si musí obrázek na film udělat sám podle sebe, ale za mě určitě doporučuji, i když je možná lepší dopředu neočekávat příliš. Ušetříte se případného zklamání. On je film opravdu tak trošku jiný, než byste u Tarantina asi očekávali.

Hvězdná trojka hlavních postav byla skvělá volba, všichni herci do toho skutečně viditelně dali kus sebe.