Recenze: Stockholmský syndrom. Pokud fandíte kriminálkám, budete mile překvapení. Co se líbilo na televizním filmu nám?

Česká televize uvedla první část dvoudílného televizního krimi filmu již v neděli 12. ledna. Včera jsme pak mohli sledovat jeho druhý díl. Stockholmský syndrom se snaží divákům přinést kvalitní kriminální podívanou v tak trošku jiném a novém pojetí. A podle nás se jim to vážně povedlo. Příběh je kvalitní, chytlavý a zajímavý. Obsazení skvělé a u obrazovky se divák vůbec nenudí, konečně.

Dva nepřátelé, kteří se teď spojí

Děj filmu se točí okolo dvou odvěkých rivalů, kteří teď budou muset spojit své síly a začít spolupracovat. Což jistě není jednoduché. Dcera jednoho z nich se totiž vrátí, i když byla dlouhá léta nezvěstná – a není sama. Je pod silným vlivem svého letitého věznitele. Režisér Dan Svátek odvedl opravdu dobrou práci, a že to s vážnými tématy opravdu umí, nám předvedl již v předloňském snímku z protialkoholní léčebny, Úsměvy smutných mužů. A opět vsadil na Davida Švehlíka, který se předvede v hlavní roli. Už nám jen nepřijde tolik sympatický, což měl být údajně původní záměr tvůrců.

Na naše poměry tak trochu unikát

Anketa: Který snímek se vám líbí víc?
Celkem hlasů: 245

Tento televizní film je na naše české poměry jistě unikátem. Jde o celkově dokonale propracovaný projekt, ve kterém je všechno v pořádku. I když je děj občas trošku zjednodušený a působí vcelku nudně, zachraňuje to napínavost, která se line celým filmem. Příběh diváka chytne a nepustí, a všechno skvěle dohromady šlape jako hodinky. Celkově děj dává především smysl, postavy jsou dokonale napsané a herci je skvěle hrají, žádné zbytečné a natahující dialogy, které nikomu nic neříkají. Jen obsah, který tam má být. I když Češi obvykle neumějí film dotáhnout k takové dokonalosti, aby byli všichni spokojení a navíc snímek působil temně a svižně, tady se to povedlo a to dost důstojně.

Atmosféra filmu je také obstojná a kamera naprosto dokonalá. Natáčení probíhalo v Ostravě ale také v holandském Amsterdamu. A herečka Elizaveta Maximová, které hraje Kláru, se na svou roli připravovala opravdu pečlivě a dokonce spolupracovala s psycholožkou, které pracuje zejména s oběťmi ale i pachateli únosů.

Stockholmský syndrom si nenechte ujít.

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT