Recenze: Román pro pokročilé… Pažout znovu na scéně ale netěšte se, zázrak se nekoná

Pokud si pamatujete film režisérky Zity Marinovové z roku 2016 Seznamka, tak tentokrát režisérka na plátna převedla to samé jen v bledě modrém. A nezachrání to v tomto případě ani takové hvězdy jakými jsou Marek Vašut nebo Jitka Čvančarová. Spíš je až s podivem, že do toho vůbec šli. Pažout tak na svůj úspěch rozhodně nenavázal.

Rudolf a Arnošt, bratři jak se patří

Ústředním hrdinou filmu je Rudolf (Marek Vašut), který se právě rozvedl s manželkou (Vanda Hybnerová) a po rozvodu mu nezůstalo nic a dokonce ani práce. Z existenčních důvodů je tak nucen odjet za svým bratrem (Miroslav Etzler) do horského hotelu. Jelikož je Rudolf notorický sukničkář, kterému se momentálně přestalo dařit, rozhodl se, že zde změní svůj životní styl a polepší se. Jenže jeho bratr je stejný sukničkář a tak mu situaci moc neulehčuje. Oba bratři zároveň vedou válku s ráznou majitelkou sousedního hotelu.

Situaci zachraňují herci

U filmu se možná občas skutečně zasmějete ale to je bohužel úplně všechno co může nabídnout. Kdyby nebylo tak dobrých herců v čele s Vandou Hybnerovou, Markem Vašutem, Jitkou Čvančarovou a Mirkem Etzlerem film by nestál ani za tuhle recenzi. Všichni zmínění herci totiž mají komediální talent, Vanda Hybnerová v roli exmanželky dodává filmu alespoň nějakou šťávu. Škoda, že film tak trošku zneužívá názvu úspěšného a po všech stranách skvělého snímku Román pro ženy, kterému jinak nesahá ani po kotníky.

Je tohle ještě film nebo už reklama?

Snad asi nejsmutnější na tom celém počinu je, že ve filmu je až otravně viditelná reklama snad na každém místě. Propagují se zde oplatky i obleky a to už mi připadá opravdu trošku přes čáru. A pokud nevíte, kam vyrazit na dovolenou, i s tím vás ve filmu poradí. Reklama na hotely se jim do scénáře totiž také vešla. Krom toho obsazení české barbíny Dominiky Myslivcové nebo moderátorky Evy Decastelo je taky úplně mimo mísu. Ani jedna z nich totiž vůbec neumí hrát a ani hezké tvářičky to opravdu nezachránily.

Škoda, že tohle vůbec někdo pustí do světa. Český film i humor má rozhodně na víc.