Recenze: Národní třída a excelentní Hynek Čermák v roli drsného samorosta

Přidat na Seznam.cz

Od 26. 9. běží v českých kinech nový snímek, který zajímavým způsobem kombinuje drama s prvky černého humoru. Hlavní role se ujal skvělý Hynek Čermák, který ani tentokrát nezklamal. Film je natočen podle stejnojmenné knihy Jaroslava Rudiše. A proč byste na film měli zajít?

O čem je děj

Panelákové sídliště – tam bydlí chlápek, kterému nikdo neřekne jinak než Vandam. Vandam žije  na okraji Prahy v bytě, kde na sobě neustále maká a udržuje se fit. Rád si zajde do hospody na jedno a líbí se mu zdejší servírka Lucka. Vandam je znalcem dějin a válek, také se rád a často porve. Je přesvědčený, že svět míří k zániku, a že se schyluje k velké bitvě, proto chce být připravený. K tomu vede i mladého kluka zvaného Psycho, který s ním natírá střechy paneláků. Kumpáni z hospody Vandamovi přezdívají „národní hrdina“. Protože prý dal tehdy v Listopadu na Národní třídě dějiny jednou ranou do pohybu.

Film si určitě zaslouží vaši pozornost

Snímek rozhodně stojí za zhlédnutí. Pojednává především o typických Češích a také o tom, jak se doba a hodnoty občanů změnily od dob Sametové revoluce. Výsledek vypadá velmi dobře vizuálně, i když se může zdát, že je příběh mnohdy zbytečně protáhlý a jednotlivé scény nemají potřebné tempo. Možná budete mít občas pocit, jakoby se v dané scéně už všechno odehrálo a jen někdo zapomněl vypnout kameru. I tak ale ve filmu najdete, co potřebujete, když budete chtít.

Poetický příběh, který by měl každý Čech vidět

Film vás možná bude nutit zapřemýšlet nad politickou situací. Vyzdvihnout ovšem musíme i skvělý výkon Hynka Čermáka, který opět předvedl skvělý výkon a s rolí se parádně ztotožnil. Ale i zbytek herců ve vedlejších rolích předvedlo úctyhodné výkony. Kamera působí místy tajemně až mysticky a filmu tak dodává atmosféru, kterou si zaslouží. K tomu všemu je ve filmu použita hudba, která perfektně do toho všeho zapadá.

I kdybyste film měli vidět jen jednou, tak určitě jděte do toho.

Autor: Vlastimil V.