Recenze: Mrtví neumírají… film plný zombie toužících po mase a hereckých hvězd

Máte rádi oddechové filmy se smyslem pro humor a skvělými herci? Pak vyražte do kina na film Mrtví neumírají. U filmu se skutečně od srdce zasmějete, a i když děj příliš mnohým nepřekvapí, film je to vskutku podařené dílo.

O čem je tahle zombie komedie?

Malé americké městečko Centerville je skutečně zapadlá ospalá díra. Což se k filmu naprosto hodí. Městečko má stárnoucího šerifa (Bill Murray), který už jen odpočítává dny do důchodu. Jeho mladý kolega Peterson (Adam Driver) naopak doufá, že se dostane k řešení nějakého zajímavého případu. A také by si to zasloužil, je to právě on, kterého napadne, že ty dvě mrtvé dámy z bistra mají na svědomí zombie.

I když by se mu normálně zkušenější kolega jen vysmál, tentokrát ne. V městečku se totiž začnou dít opravdu zvláštní věci. Slunce tady nezapadá, tak jak by mělo a do místního krematoria nastoupí nová šéfová, divná ženská se skotským přízvukem a samurajským mečem (Tilda Swinton). Místnímu rasistickému farmáři (Steve Buscemi) zase začal mizet záhadně dobytek. A když na městečko konečně padne noc, z předtuchy se stává jistota. Nejrušnějším místem městečka se stává hřbitov, jehož obyvatelé dostali chuť na čerstvé maso.

Pomalé tempo, vražedně pomalé

Chůze zombie je pomalá, tempo filmu také. Kromě hereckých hvězd se ovšem ve filmu můžeme těšit i na ty hudební. Zahrála si zde Selena Gomez, Tom Waits a Iggy Pop. Už jen proto se vyplatí do kina vyrazit. I filmové vedlejší postavy, kterých je tu dost, mají své příběhy. Ty ale jakoby vyšumí a tak jsou ve filmu použity možná zbytečně. Postavy ve filmu se chovají zvláštně a na to, že se vlastně blíží konec světa, nic moc si z toho nedělají. Jenže film je především komedie, takže to zas tak úplně nevadí. Snímek je nabitý skvělými hláškami, které vás dostanou, a možná si pak ještě doma řeknete, že by nebylo špatné vidět film znovu.

Netouží jen po mase

Tihle zombíci ale netouží jen po čerstvém mase! Vyhledávají věci, které měli rádi za svého pozemského života. Mobily, léky a zombie děti, které netouží po rodičích ale po svých oblíbených hračkách. Vzniká tak řada komických situací, které se povedly. Film mi nepřišel tak dobrý jako Soumrak mrtvých nebo Zombieland, ale nasmála jsem se také a nevadilo by mi ho vidět znovu. Opravdu odpočinková podívaná, u které se jen smějete a nemusíte nad dějem nikterak přemýšlet. Zombie jsou ve filmu samy o sobě dost komické a když se k tomu přidá nějaká ta trefná hláška nebo snaha useknout mu hlavu na několikrát musí se člověk prostě smát.

Film měl premiéru sice už v červenci, ale stále jsou kina, která ho hrají. Užijte si hezkou posmrtnou zábavu.

Autor: Michaela Richterová

#kvíz 1 / 1 | Která slavná zpěvačka se ve filmu objeví?