Recenze: Le Mans ´66. Film, který má co nabídnout, i když autům moc neholdujete.

Jestli se vám líbili filmoví Rivalové, nový snímek z prostředí rychlých a silných strojů na závodním okruhu si rozhodně stejně zamilujete. Skvělé a dechberoucí scény i vynikající herecké obsazení, to všechno z filmu dělá skutečný zážitek. Z kina snad nikdy z diváků nemůže odejít zklamaný.

Nejtěžší závod na světě

Jak už sám název napovídá, příběh se točí okolo slavného nejtěžšího závodu na světě Le Mans. Když jej zkušený závodník Carroll Shelby, kterého si zahrál Matt Damon, v roce 1959 vyhraje, je štěstím bez sebe. Tvrdá rána pak přijde po lékařské prohlídce, která odhalí, že vynikající závodník už nikdy závodit nebude moci, protože má skrytou srdeční vadu. Bez rychlých aut si ale život nedokáže představit a proto u týmu začíná novou kariéru, jako konstruktér. V té chvíli se setkává s dalším nadějným závodníkem, Kenen Milesem, které si zahrál Christian Bale. Britský šampión má nemalé ambice a společně s Carrollem se spojí, aby vyhráli. Nebude to ovšem vůbec jednoduché.

Silný příběh, žádní rivalové ale spojenci

Na rozdíl od slavných filmových Rivalů, zde nebudou hlavní hrdinové stát proti sobě, ale naopak se spojí, aby byli silnější. Každý z nich má zkušenosti a má rozhodně co nabídnout. Film zaujme i diváka, který rychlým autům příliš nerozumí a nezajímá se o ně, příběh je poutavě a silně natočen tak, že úplně každého chytne za srdce. Samotní herci podávají nadprůměrné a zajímavé výkony a film je tak celkově úplný, smysluplný a určitě ho budete chtít vidět znovu. Pokud máte rádi životopisné filmy, Le Mans ´66 si nesmíte nechat ujít.

Jako malé děti v těle dospělých

Výkonům herců v hlavních rolích budete věřit úplně všechno, budete se s nimi smát i napínavě očekávat, jak to celé dopadne. Jsou jako malí kluci v těle dospělých a dost fešných chlapů. Podle všeho má film naději stát se jedním z nejlepších filmů tohoto žánru vůbec. Alespoň mezi sportovně založenými filmy rozhodně toto životopisné akční drama bude naprosto dokonale vynikat. Divák se podívá do špinavé a umazané garáže stejně tak, jako má možnost nahlédnout na luxusní vozy s perfektní karoserií.

Film si nenechte ujít.

Autor: Michaela Richterová