Recenze: Krvavá nevěsta… Hororová podívaná okořeněná pořádnou špetkou černého humoru vás bude bavit

Ne každá rodina, do které se přivdáte, je tak úplně normální. Ovšem tahle rodinka je něco extra. Hlavní hrdinku Grace přivítá nové příbuzenstvo opravdu originálním způsobem a hned během svatební noci jí půjde o život. Ona se ale rozhodně jen tak lehce na milost nikomu z nich nevydá.

Nevinná hra? To ani náhodou.

Příběh se točí kolem novomanželů a podivné zbohatlé rodiny ženicha. Nevěsta Grace se má vdávat za pohledného Alexe. I přes vzájemnou lásku mají ze svatby malinko nahnáno, protože Alexova rodina není tak úplně normální rodinou. Obřad proběhne jak má, ale problémy nastávají záhy. Na svatební noc plnou vášní si tyhle dvě hrdličky musejí nechat zajít chuť, protože rodina je donutí, aby si Grace, podle jejich rodinné tradice s nimi zahrála hru.

Anketa: Už jste tento film viděli?
Celkem hlasů: 75

Hra na schovávanou

Alexova rodina je až nechutně bohatá, a protože k penězům přišli díky byznysu s deskovými hrami, jsou jimi tak doslova posedlí. Ovšem jejich představa hry je trošku jiná. Grace si vylosuje, že budou hrát na schovávanou. Vyhraje, když se jí do rána podaří ukrýt někde v jejich obrovském rodinném sídle. Že je to hračka? Tak to ani omylem.

Jejich hra na schovávanou má totiž úplně jiné pravidla, a když se nevěstě nepodaří dobře ukrýt, nejspíš zemře. Rodinní příslušníci, kteří ji hledají, jsou totiž od hlavy až k patě ozbrojení, mají kuše, sekery a brokovnice a věří, že pokud Grace do rána nenajdou a neobětují v podivném rituálu, stane se něco moc zlého a zemřou oni. A tak pro Grace začíná skutečný boj o přežití.

Bude stříkat krev a vy se budete válet smíchy

Atmosféra honosného, ale ponurého rodinného sídla je naprosto ideální a vůbec nevadí, že děj filmu se odehrává především jen tam. Dočkáte se jak slušně povedených děsivých scén, tak i leckdy hodně černého humoru, který k žánru filmu perfektně sedí. Nutno dodat, že výkon herečky Samary Weavingové, která si zahrála Grace dodává celému filmu to pravé kouzlo. S rolí se poprala skvěle a určitě o ní ještě hodně uslyšíme. Ve filmu vás čekají povedené vtípky i nečekaná úmrtí, takže nudit se v kině určitě nebudete. Navíc jde o snímek, který se jen tak nevidí. Podobné filmy se moc netočí a zkombinovat hrůzu a strach s humorem je trefa do černého. A tady se to tvůrcům opravdu všechno povedlo.

Nenáročný snímek, který tady chyběl

Dle mého názoru není moc co vytknout. Jistě fanoušci hororových žánrů na filmu shledají jisté chybičky, když se nevěsta schovává v blízkosti svých pronásledovatelů, uslyší i to, co by neměla a tak se následující děj dá očekávat, ale i tak jde o neklasický horor, který jsem už dlouho neviděla, a moc mě bavil. Do kina běžte s tím, že si užijete nenáročnou podívanou, u které se občas leknete a jindy zase zasmějete. Nic u čeho by člověk musel moc přemýšlet, ale i takové filmy jsou potřeba.

Spořádaná rodinka

Postavy ve filmu se od sebe odlišují a každý z nich je jiný. Velmi mě potěšila i herečka Andie MacDowellová v roli upravené, ale už mírně vyžilé tchýně. Duševně nahlodaná a satanisticky smýšlející rodinka, která mluví sofistikovaně, vyhlíží vstřícně a ochotně, oblékající se jako šlechtická rodinka z nějaké historické podívané působí ve filmu vážně dobře. A když se do hry zapojí i děti anebo začnou hledat na internetu návod, jak že se má vlastně zacházet s kuší, budou se vám opravdu líbit. Ale dostat byste se k nim asi rozhodně nechtěli.

Film má prostě něco do sebe a stojí za vidění.

Autor: Michaela R.