Recenze: Blíženec. Jak to vypadá, když se klon Willa Smithe pokouší zabít skutečného Willa Smithe?

Akční film nadupaný těmi nejlepšími a nejmodernějšími triky. Tak to je přesně Blíženec. Hvězda Will Smith se vrací na akční scénu a tentokrát ho čeká nelehký úkol. Musí se vypořádat s vlastním klonem, který se ho snaží dostat. Jak to dopadne, bude mít navrch starý Will Smith nebo ten mladší?

Zápletka

Děj filmu je prostý. Starý nájemný zabiják už má dost toho nekončícího vraždění a utrpení lidí, začne mu to všechno být líto a tak se rozhodne odejít do důchodu, aby se na to už nemusel dívat. Jeho šéfovi se to ale moc nelíbí a navíc dostane strach, že by přecitlivělý zabiják mohl někomu časem prozradit něco ze své temné minulosti. Nastává tedy otázka, jak je zastavit. Jasně, jak jinak než ho nechat zabít. Rozhodne se na to jít ale jinak a nechá stvořit Henryho dvojníka. Vznikne z toho jeho klon, jeho verse dvacetiletého já. A začíná zajímavý souboj. Bude těžké poprat se s tak rovným protivníkem. Oba totiž vědí, co ten druhý má v plánu udělat. To vypadá na pěknou fušku.

Sám se sebou

Bojovat sám se sebou by nechtěl nikdo z nás. To je totiž ten největší protivník, jakého člověk může mít. Záplatka je tedy poměrně vydařená, má to nápad, Will Smith se občas dost pohádá se svým já, ale tím to asi tak končí. Ve filmu zaujme pár vtipných hlášek i výkon Willa Smithe, který hrát prostě pořád umí. Jinak film připomíná z velké části průměrný akční biják z devadesátých let. Až na ty moderní triky, kterými je film prošpikovaný skrz na skrz.

Žádné překvapení

Já osobně jsem pořád čekala, že se dočkáme nějakého nečekaného zvratu, že to nemůže skončit tak očekávaně. Žádné překvapení se nekonalo a tak se konec filmu dal docela dobře předpovědět. Občas herci působili jako by text jen předčítali, ale skutečně nehráli, což byla také velká škoda. Film vzbuzoval velké očekávání, ještě než šel do kin a tak možná všichni čekali o něco lepší výsledek. Celkově film ale neurazí a klidně bych se na něj mohla podívat znovu. Věděla bych totiž, že mohu vypnout mozek a jen sledovat ty dobré scény plné akce a adrenalinu.

A co myslíte vy? Jak se vám Blíženec líbil?