Kam dali filmaři hlavu? Film Flynn Carsen: Honba za Kopím osudu je plný chyb

V každém filmu, když se dobře soustředíte nebo si ho pustíte hned několikrát za sebou, byste našli nějakou tu chybičku. To se občas stává, že filmaři něco přehlédnou. Jenže fantasy drama Flynn Carsen: Honba za Kopím osudu, přestože je perfektně zpracovaný a nudit se u něho rozhodně nebudete, jich má více než dost.

Velký historický omyl s Houdinim

Je zcela možné, že první přešlap, jakého se filmaři dopustili, je pouhý omyl dabingu. Ale když se Flynn, kterého si zahrál Noah Wyle snaží zachránit půvabnou Nicol v podání Sonyi Walger z pout, mluví o Houdinim a jeho pobytu v Praze roku 1926. Tento rok však nemá nic společného s jeho pobytem v naší metropoli, ale s jeho smrtí. V naší zemi byl o více jak dvacet let dříve. V roce 1904 se vrátil do USA a od té doby nikdy nebyl v Evropě.

Jak se mohlo Hadí bratrstvo dostat přes spadlý most?

Ve filmu však najdete i jiné nepřesnosti, které pozornému divákovi rozhodně neujdou – a nemusí mít ani historické znalosti. Například ve scéně, kdy Nicol a Flynn stěží zdolávají visutý most a ten se za nimi zřítí, herečka prohlásí, že tohle byla jediná cesta. Jenže má to háček. Jsou totiž pronásledováni Hadím bratrstvem. Jak se zlí padouši dostali přes tuhle překážku, když jim jsou i nadále úspěšně v patách?

Najdou se i malé chybičky

A ještě všímavější divák si dozajista všimne momentu, ve kterém se Flynn a Nicol propadnou do podzemí k ostnům. Když padají, Flynn nemá brýle, ale při dopadu na zem už je má hrdě na očích. Nebo se můžeme zamyslet nad tím, proč si hlavní hrdina v záběru, kdy je doprovázen po schodech z knihovny ke svému prvnímu úkolu, zastrčí knížku s letenkami do tašky a v následujícím střihu, ji má opět v ruce.

Filmaři si spletli i styl hudby. Hlavní protagonisté se baví o tom, že si waltzem protančí cestu, ale pak jim k tomu hraje melodie valčíku – a to není ten samý tanec, jako walz, jak by se mnoho z nás mohlo domnívat.

Zdroje: rottentomatoes, imdb | foto: Turner Network Television (TNT)

Autor: Michaela Richterová
zavřít reklamu