Evropské kmeny: Čeká svět podobný osud, jaký naznačuje nový postapokalyptický seriál?

Sledovali jste s napětím mysteriózní sci-fi sérii Dark? Pokud ano, nenechte si ujít horkou únorovou novinku Netflixu s názvem Evropské kmeny. Děj seriálu se odehrává v budoucnosti, konkrétně v roce 2074, kdy se po záhadné globální katastrofě celá Evropa rozpadla na velké množství malých kmenů, které mezi sebou následně bojují o moc. Najde se někdo, kdo je sjednotí?

Napětí, intriky i láska

Jednotlivé evropské kmeny se v mnohém liší, a to nejen svými tradicemi, ale také vyspělostí svých technologií. Jedno mají ale společné, touží po nadvládě nad ostatními. Děj je plný zajímavých zvratů, akce, intrik i zrady. Velké množství kmenů umožňuje divákům, aby si našli ten, se kterým se nejvíce ztotožní, i to, abychom najednou sledovali několik dějových linií. Kromě akčních a mnohdy poněkud krvavých scén, v seriálu ale najdeme i scény citlivé či vtipné.

Seriál pochází od stejných tvůrců jako Dark, kromě toho mnohým může určitým způsobem připomínat také oblíbené Hunger Games. Kromě Německa se natáčelo rovněž v Chorvatku a v České republice. Mimo německých herců, kteří ztvárňují i tři hlavní postavy sourozence Kiana, Oliv a Eliju, tak můžete v seriálu spatřit i mnoho českých herců. Jen namátkou můžeme uvést například Karla Dobrého, Pavla Bédiho, Ivu Šindelkovou, Jordana Haje či Zdeňka Piškulu.

Stane se sci-fi realitou?

Uvedení seriálu v této nejisté době ovlivněné pandemií koronaviru je velmi působivé a aktuální. V mnohých tak seriál vyvolal otázku, zda se k podobnému postapokalyptickému scénáři náš dnešní svět pomalu ale jistě neřítí. V seriálu se objevuje narážka na rok 2029, tedy za pouhých osm let, kdy došlo k masivnímu výpadku proudu, který způsobil následné rozdrobení Evropy na kmeny. Co se stalo poté během válek mezi nimi, není úplně jasné. Jeden ze starých novinových článků odkazuje na jakousi kybernetickou válku mezi Spojenými státy a Severní Koreou.

Zdroj: decider.com, netflix.com, thrillist.com.au

Autor: Martina Šťastná
zavřít reklamu